وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

The Biomuseo - شرکت فرانک گری و همکاران

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۲ ق.ظ

موزه The Puente The Vida که عمدتا با نام The Biomuseo شناخته می‌شود اولین پروژه فرانک گری در آمریکای لاتین است. این کار در پاناما و در منطقه‌ای به نام Amador در حال ساخت است. به گفته سایت رسمی این موزه، ماموریت پروژه نمایش و آموزش‌های لازم در مورد تنوع‌ها زیستی تنگه پاناما می‌باشد تا همه مردم پاناما با شناختن و آشنایی با آن به محیط طبیعی اطراف خود به عنوان وظیفه‌شان ارزش بیشتری قائل شوند. The Biomuseo باید اهمیت محیط زیست طبیعی پاناما و همچنین اهمیت تنگه پاناما به عنوان پل ارتباطی آمریکای شمالی و جنوبی را نشان دهد.

با همین اهداف در ذهن می‌توان تصور کرد که پروژه موزه باید طراحی خاصی داشته باشد تا هم توجهات جهانی را به خود جلب کند و هم خواسته‌های سرمایه‌گذاران خود را برآورده نماید. آنها میخواستند طراحی آن طوری باشد که نمونه آن در دنیا نظیری نداشته باشد و نماد جدید پاناما باشد؛ مثل برج ایفل در پاریس و برج پیزا در ایتالیا.با همکاری فرانک گری و مهندس طراحی منظر ادوین ون گال روند طراحی پروژه شروع و اکنون هم در حال ساخت است. 

پروژه از چندین غرفه ساخته شده است که با سقف‌های رنگی نازکی پوشیده شده‌‌اند که براحتی از دور دیده می‌شود مخصوصا مسافرین هواپیما که از بالای آن عبور می‌کنند براحتی آن را می‌بینند. صفحات داخلی آن هم حالت روزنامه‌وار جالبی دارند!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۱۱/۲۵
  • ۱۲۳۲ نمایش
  • احسان داننده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی