وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

امروز، گالری سرپنتاین لندن (Serpentine Gallery) معماری که سیزدهمین طراحی غرفه‌های گالری اسپنتاین را انجام خواهد داد معرفی کرد. این گالری هر ساله از معماران پرآوازه جهان که هنوز پروژه‌ای در بریتانیا اجرا نکرده باشند دعوت می‌کند تا به طراحی غرفه‌های موقتی بپردازند که محوطه آن بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر پذیرای فعالیت‌های گوناگون باشد. لیست معمارانی که در سالهای گذشته در این مسابقه حضور داشته‌اند شامل نام چندین معمار برجسته پریتزکر نیز می‌باشد. 

معمار ژاپنی از توکیو شرکت خود را با نام "معماران سو فوجیموتو" قبل از سال 2000 به ثبت رساند. او  سال 1994 از دپارتان معماری دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شد و از سال 2007 در دانشگاه کیوتو ژاپن مشغول تدریس است. با طراحی مستحکم پروژه‌های مسکونی و فرهنگی شرکت وی رویکردی خاص و مبتکرانه‌ای از خلق فضاهای ساختمانی در پروژه‌های خود نشان داد. این شرکت همواره بدنبال راه‌های جدید طراحی خانه، فضا و مصالح می‌باشد. همچنین "سو" عضوی گروهی بود که جایزه شیر طلایی را از سیزدهمین جشواره هنری ونیز برای طرحی با عنوان " آیا در اینجا، معماری مممکن است؟ خانه برای همه" برای غرفه‌های ژاپنی دریافت کرد.

سو، در مورد طراحی غرفه گفته: "من برای 2013 محیطی معمارانه پیشنهاد دادم، محیط نازک و شیشه‌ای که مردم را به کنش متقابل بکشاند و آنها به جست‌ و جوی محیط به راههای گوناگون بپردازند"

مطمئنا کارهای سو طرفداران بسیاری در دنیا (از جمله خود من) دارد و همه ما بسیار هیجان زده‌ایم تا بتوانیم تکمیل شده این پروژه را ببینیم. 


منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی