وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

احتمالا در نگاه اول، به نظر شما هم این برج های دو قلو بیشتر به طرحی اولیه و یا تصویری 3 بعدی شبیه اند. اما حالا این پروژه تکمیل شده و شاهد روشن شدن چراغ واحد های آن توسط ساکنینش هستیم. برج های Absolute توسط دفتر معماری MAD که یک شرکت چینی است طراحی شده اند و حالا در شهر در حال توسعه "میسیساگا" (Mississauga) که در حومه تورنتو در کانادا واقع شده، شاهد افتتاح آنها هستیم. در ادامه مطلب با من همراه باشید تا ضمن مشاهده تصاویر بیشتر، با اطلاعات تکمیلی به ابعاد مختلف این پروژه بپردازیم.

آشنایی با پروژه

میسیساگا در حومه تورنتو، در واقع شهری است که ابتدا یک منطقه مسکونی به دور از شلوغی و آلودگی بوده. اما حالا با توسعه‌ای که از سال 1974 در آن صورت گرفته، خود در حال تبدیل شدن به شهری دیگر و منطقه‌ای توسعه یافته است. شهری که از این پس میزبان این دو آسمانخراش 170 و 150 متری است که به ترتیب دارای 56 و 50 طبقه هستند.

برج های Absolute با کاربری مسکونی طراحی شده اند و هر طبقه از آنها با گردشی تدریجی، نمای محدب و دارای انحنای آنها را به وجود آورده. نمایی که طراحان از ابتدا بر متفاوت بودنش تاکید بسیار داشته اند و خواهان پرهیز از ساخت یک برج مکعب شکل یا ایجاد یک حجم مصنوعی و افزودن یک نمای بی روح دیگر به شهر بوده اند.

آقای "ما یانسونگ" موسس شرکت MAD می‌گوید: «کانسپت یا طرح اولیه در ابتدا بسیار ساده بود. ما خواهان ساخت چیزی ارگانیک اما متفاوت بودیم. طبیعی تر و لطیف تر، و نه چیزی که بیش از حد سخت باشد و برای مردم یادآور پول یا قدرت.»

در هر دو برج، واحدهای مسکونی دارای منظره پانوراما از افق شهر هستند و بالکن هایی که به دور نمای شیشه ای ساختمان پیچیده شده اند. این عقب نشینی آپارتمان ها که به وسیله بالکن ها در نمای ساختمان صورت گرفته، باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب در ماه های تابستان می شود.

شرکت MAD در سال 2006 برنده طراحی این پروژه شد و ساکنان محلی در ابتدا به این دو ساختمان به جهت شکل و انحناهای شان لقب "برج های مریلین مونرو " را داده بودند.

(برج‌ها در زمان ساخت)


(نمایی از شهر تورنتو و برج مخابراتی CN در سمت راست و برج‌های Absolute در سمت چپ)


(نمای بالا از منطقه شهری)


(نمای فوقانی برج‌ها)




منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۱۱/۲۸
  • ۲۱۵۵ نمایش
  • احسان داننده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی