وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

این پروژه در یکی از بخش های تازه شهرنشین شده از شهر ساحلی باتومی در گرجستان قرار گرفته است. این شامل ایستگاه سوخت، رستوران مک دونالد، فضاهای تفریحی و استخر بازتابنده است.

با در نظر گرفتن محل مرکزی و در نتیجه اهمیت سایت، سعی شده اطراف این ساختمان محدود شده و رد پای فضاهای حرکتی و ساختمان‌های اطراف آن کاسته شود. نتیجه این کار ایجاد یک حجم در سایت که تمام نیاز‌ها را در خود جا داده و یک ساختمان یکپارچه را بوجود آورده ، شده است.

فضاها اینگونه شکل گرفته است که دو بخش اصلی ساختمان یعنی قسمت خدمات خودرو و رستوران از از یکدیگر جدا هستند. این جدایی هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ دید است به طوری که تمام فعالیت‌های ایستگاه سوخت از دید مشتریان بخش رستوران مخفیست و بالعکس.

طبق پیش‌بینی‌ها، اثرات ساختمان کوچک، بسیاری از فضاها و ابزارها مورد نیاز گروه بندی شده و در سطح زمین، نزدیک به تمام نقاط دسترسی های فنی قرار می‌گیرد.

فضای مومی رستوران از لابی شروع و مسیر ورودی جداگانه خود از طبقه همکف خود را دارد. در آن راهی قرار دارد که به طور طبیعی و بدون پله به طبقه بالاتر متصل کرده و به مشتریان امکان تجربه حرکت راحت و روان بین طبقات را ایجاد می‌کند. طبقه به سمت بالار ادامه می‌یابد و فضای عرشه مانندی را در طبقات میانی ایجاد میکند که به عنوان سالن غذا خوری استفاده می‌شود.

مشتریانی که در سالن غذاخوری هستند می‌توانند از فضای آبی ایجاد شده در اطراف ساختمان لذت ببرند. ساختمان از اطراف با عایق‌هایی محصور شده تا صدا‌های آزار دهنده به داخل نفوذ نکنند.لایه پوشش گیاهی که به مانند تاج در راس  ایستگاه قرار دارد، محیط طبیعی را ایجاد کرده و بعنوان "سپر گیاهی" برای تراس عمل میکند.

منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی