وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

Lot 2, Jardins de la Lironde کاری از گروه معماری فرشید موسوی

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۴۴ ب.ظ

شرکت لندنی "معماری فرشید موسوی" برنده مسابقه‌‌ی طراحی بلوک آپارتمان در شهر مونپلیه فرانسه شد. طرح این آپارتمان از تعدادی طبقات موج‌دار که به صورت نامنظم بر روی یکدیگر قرار دارند تشکیل شده است.

برج Jardins de la Lironde از یازده طبقه که شکلی  نامنظم دارند تشکیل خواهد شد؛ البته این نامنظمی فقط در ظاهر است به شکلی که طبقات چنان منظم چیده شده‌اند که بالکن‌های هر طبقه به سویی دید داشته باشند. البته این نامنظمی ظاهری زیبا و متفاوت را ایجاد کرده است.

طبقه همکف این ساختمان  به یک رستوران اختصاص داده خواهد شد و 36 واحد آن در طبقه فوقانی آن قرار میگیرند.


برج Lot 2, Jardins de la Lironde اولین برج از 12 برجیست که در سالهای آینده برای ساخت آنان در این منطقه برنامه‌ریزی شده است. به طور مختصر برای این برج‌ها میتوان لقب "حماقت مدرن" داد! به طوری که یادآور و الهام گرفته شده از قصرهای تجملی ساخته شده در این بندر توسط تجار ثروتمند مونپلیه در قرن هجدهم هستند.

گروه معماری فرشید موسوی در حال کار بر روی قسمت‌های مختلف پروژه است و ساخت این پروژه را برای سال 2014 برنامه ریزی کرده است.


فرشید موسوی ، معمار ایرانی ، بعد از 16 سال مدیریت در شرکت‌های مختلف معماری ، شرکت خود را در سال 2011 تاسیس کرد. او تاکنون توانسته در مسابقات مختلفی از جمله پروژه‌های خانه سازی در بیرون از پاریس ، موزه قرآن تهران و ... رتبه‌ اول را کسب کند. 

طبقه اول

طبقه دوم

طبقه سوم

طبقه چهارم


Dazeen

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی