وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

آپارتمان شماره یک - کاری از رامین مهدی‌زاده

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ

محلات شهری درمرکزایران است که 50 درصد اقتصاد آن براساس صنعت سنگ بریست. در ساخت این آپارتمان از همین زمینه استفاده شده و با بکارگیری ضایعات سنگ ها یک پرو‍ژه منحصربفرد در بافت شهری برپا شده است. این پروژه در سال 2010 به پایان رسیده و جوایز گوناگونی را نیز دریافت کرده است ولی آنچه که باعث نوشتن در مورد این پروژه شده است نامزد شدن این طرح در مسابقه معتبر آقا خان امسال می‌باشد.

 

این سنگ ها درنمای بیرونی ساختمان با زوایای قابل تامل و زیبایی کار شده است و این باعث شده که سازه دارای زبان معماری مدرن و بی نظیری باشد همچنین درمکانی قرار دارد که با درختانی سبز احاطه شده و جو زیبای را در این شهر تاریخی رقم زده است.

درمحلات برای حفاری و برش سنگ ها از انرژی فسیلی استفاده می شود. و با توجه به تکنولوژی مورد استفاده دراین معادن که بازده بسیارکمی دارد. فقط کمتر از 50درصد سنگ ها قابل استفاده است و مابقی به عنوان ضایعات دور ریخته می شود. اما اجرای این پروژه اثبات می کند که باخلاقیت و ایجاد ایده های مفید در معماری علاوه برخلق یک اثر زیبا می توان درمصرف انرژی ها و هزینه ساخت، صرفه جویی قابل ملاحظه ای کرد.

به فرایند صنعت سنگ در محلات و نحوه استفاده از ضایعات در پروژه آپارتمان شماره یک، در تصویر زیر توجه کنید:


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی