وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

پاولیون آرامش - کاری از Atelier Zündel Cristea

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۲ ب.ظ

این پاولیون بادی با سقف ترامپولین (پارچه‌ای که مجموعه‌ای از حرکات ژیمناستیک بر روی آن انجام می‌شود) توسط Atelier Zündel Cristea ، معمار فرانسوی ، طراحی شده و در شرق لندن قرار گرفته‌ است.

فرم این سازه به شکل تیوپ سفید ممتد و پیچ خورده‌ایست که حرکتی مواج نیز به خود گرفته است و فرمی سه قسمتی ایجاد کرده است و بواسطه همین فرم سه قسمتی، بازدیدکنندگان می‌توانند از زیر آن حرکت کنند، بنشینند و از آن بالا بروند.

پلاستیک شفاف سقف به صورت فشرده و زیپ‌مانند ، کشیده و به هم متصل شده و سطحی فنری ایجاد کرده است. میتوان توسط قسمتی که به زمین متصل شده به سقف آن دسترسی داشت.

برای نگه‌داشتن این سازه از پایه‌های آلمینیومی آنودیزه شده در سه نقطه اتصال به زمین استفاده شده است. بدین شکل که هر دو طرف محل اتصال سازه، توسط پایه‌های آلمینیومی به زمین وصل شده است.

این پروژه در موزه‌ باغ‌های شرق لندن قرار دارد.شاید برایتان جالب باشد که بدانید، گالری سرپنتاین لندن نیز در غرب لندن قرار دارد. گالری سرپنتاین امسال توسط سو فوجیموتو طراحی شده است. 



Dezeen

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی