وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

برج کمان - گوره معماری فاستر و همکاران

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۹ ب.ظ

گروه فاستر به تازگی ساخت برج 58 طبقه کمانی شکل خود را با نام کمان یا The Bowدر کلگری کانادا به اتمام رسانده است. این برج زیبا 247 متر ارتفاع دارد و بلندترین برج شهر بحساب می‌آید. البته می‌توان آن را بلندترین برج کانادا خارج از تورنتو دانست.

یکی از بازرترین ویژگی‌های این برج که آن را از سایرین متمایز می‌کند طراحی فرم آن براساس شرایط اقلیم منطقه است؛ به طوری که قسمت جنوبی و مقعر آن به سمت خورشید است و قسمت محدب آن در مواجهه با بارهای غالب است تا شکل محدب آن بارهای وارده را کاهش دهد.

شبکه مثلثی که در قسمت مقعر برج تدارک دیده شده است؛ شش طبقه را پوشش می‌دهد و ضمن مهار ساختمان وظیفه کاهش نیروی وارد از سطوح را دارد. 

مجموعه دهلیزهایی (حیاط میانی) که در پس بخش مقعر در نظر گرفته شده موجب عایق‌بندی و کاهش مصرف انرژی برج می‌شود.

سه برج‌باغ تعبیه شده برای کارمندان در دهلیز‌ها، محیط ارتباطی و سوشل خوبی فراهم کرده که شامل امکاناتی نظیر اتاق‌های میتینگ ، درختان بزرگ ، امکانات رفاهی و آسانسور می‌شود.

با توجه به فضای بسته ارتباطی با ساختمان‌های اطراف، به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر ، مردمی که در این منطقه باشند در زمستان از هوای سرد و خشن آن بدور خواهند بود.

 طبقه هم‌کف برج دارای کافی‌نت ، رستوران و مراکز خرید برای عموم است.


Dezeen

Archdaily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی