وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

اتاق ایرانیان، کتابی که اجازه فروش ندارد

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ

Iranian Living Room عنوان کتابیست که زندگی روزمره ایرانیان از قشر‌های مختلف را در تهران نشان می‌دهد. انتشار چنین کتابی در این شرایط که بتواند فضای جامعه و سبک زندگی ایرانی را به جهانیان معرفی کند کار مفید و ارزشمندی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینکار توسط هیچ نهادی از ایران صورت نگرفته بلکه مرکز تحقیقات ایتالیایی منتشر کننده کتاب است!

تصاویری که از این کتاب منتشر شده نشان‌دهنده زندگی رمانتیک، هیجان‌انگیز و البته شلخته ساکنان تهران است! کامنت‌ها و نظراتی که کاربران کشورهای مختلف در مورد تصاویر داده‌اند جالب توجه و البته متناقض است؛بطوریکه در بعضی موارد اینطور تصور میکنم که برای بعضی از آنان باور این زندگی در ایران سخت است و آن را نمایش می‌دانند.


این کتاب توسط مرکز تحقیقات ایتالیایی فابریکا منتشر شده است. عکس‌های کتاب توسط عکاسان جوان از اتا‌ق‌های خودشان گرفته شده تا نحوه زندگی خود در یکی از شلوغ‌ترین پایتخت‌های جهان را نشان دهند. اما  پی‌پال بدلیل مسائل مربوط به تحریم‌ این کتاب را در لیست سیان قرار داده و امکان خرید آن فعلا وجود ندارد. پی‌پال بدلیل وجود کلمه "Iraninan" این کتاب را در لیست سیاه قرار داده است. با اینحال مسئولان فابریکا در حال رفع مشکل هستند.

انریکو بوسان مسئول عکاسی فابریکا از 15 جوان ایرانی خواسته تا از "زندگی داخل خانه" خود عکس‌هایی تهیه کنند، وی در مورد این ایده گفته : ما همیشه تصاویری از ایران در شبکه‌های BBC و CNN می‌بینیم که نشان‌دهنده شرایط بد و بحرانی در این کشور است... ما می‌توانیم کسانی را نشان دهیم که جلوی تلویزیون آسوده خوابشان برده، کسانی که با هم هستند و... ما میخواهیم چهره دیگر ایران را نشان دهیم"








Dezeen

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۴/۳۰
  • ۱۳۴۳ نمایش
  • احسان داننده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی