وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

تالار کریستال باکو | کاری از GMP Architekten

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۲ ق.ظ

این عکس هایی که بتازگی منتشر شده، سازه ی وجهی تالار کریستال باکوی آذربایجان را نشان می دهد که فقط در طی 8 ماه طراحی و ساخته شده است. ساختمان که در این ماه در فستیوال اینساید در سنگاپور رونمایی شد باید بصورت سریع طراحی و ساخته میشد تا برای میزبانی مراسم یوروویژن در زمان مقرر آماده می گشت؛ پس شرکت آلمانی ج.ام.پی آرکیتکتن با سرمایه گذاران خود یعنی آلپاین بو داتچلند (Alpine Bau Deutschland) و ناسلی (Nüssli) رابطه ی تنگاتنگی در طی پروسه داشتند.

تالار کنسرت و هم استادیوم ورزشی، استادیوم 25000 جایگاهی شامل سازه ی فولادی با پوسته‌ی چند وجهی طراحی شده تا نماد کریستال را تداعی کند. با توجه به صحبت های کلاوز کروپا از شرکت ناسلی , قرار بوده سازه ی موقت باشد ولی در طی پروسه ی ساخت به طوری تغییر ماهرانه داده شد که بتواند برای مدت طولانی تری در آن مکان باشد. به گفته وی با تغییراتی که در طرح‌های آن داده شد قرار است 30 - 40 سال بیشتر سرپا باشد. نمای سازه با 9500 لامپ LED پوشانده شده که در شب دوباره چهره آن را احیا می‌کند.





Dezeen

با تشکر از Errin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی