وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی در اتوبوس یا مترو نشسته‌اید ایده‌ای خلاقانه به ذهنتان برسد که بخواهید همانجا آن را ثبت کنید یا دوست دارید تصاویر 3 بعدی از خانه‌های تاریخی و محیطی که دوست دارید بگیرید و یا علاقه دارید مدل‌های طراحی‌شده‌تان را بهمراه داشته باشید و آن راه به راحتی نشان دهید. وبسایت معتبر آرک‌دیلی لیست 10 نرم‌افزاری که هر معماری باید بهمراه داشته باشد را برای سیستم‌ عامل‌های همراه موبایل منتشر کرده است.  با من باشید تا با معرفی مختصر این نرم‌افزارها، با کارآییشان آشنا شویم.


10- Photosynth (سیستم عامل: ویندوز و iOS)

عکس برداری و ساخت تصاویر ۳۶۰ درجه ای یا همان Panorama ، اینبار برنامه‌ای رسمی از خود کمپانی مایکروسافت برای ویندوزفون و iOS با امکاناتی مثل به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی و یا گذاشتن تصویر در سایت Bing برای مشاهده شدن توسط میلیون ها نفر در دنیای مجازی.


9- AutoCad 360 (سیستم عامل: اندروید و iOS)

نرم افزار AutoCAD 360 نسخه اندرویدی اتوکد کامپیوتری هست که اخیرا برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است و کار کسانی را که در رشته عمران و معماری تحصیل می کنند راحت کرده است. از ویژگی های این نرم افزار میتوان به نمایش و ویرایش و به اشتراک گذاری فایل های DWG که قبلا روی سرور برنامه Upload شده اند، نمایش و ویرایش لایه ها، نمایش نقشه های ۲ بعدی و ۳ بعدی، دارای ابزارهای کامل ترسیم و ویرایش، نمایش محیط نقشه بصورت رنگی و سیاه و سفید و غیره اشاره کرد.


8- iRhino 3D (سیستم عامل: iOS)

به وسیله این نرم‌افزار امکان مشاهده فایل‌های خروجی راینو را در گوشی خود خواهید داشت.


7- Autodesk Formit (سیستم عامل: اندروید و iOS)

نرم‌افزار جانبی اتودسک رویت برای ایجاد و مشاهده فایلهای BIM در گوشی‌ و تبلت.


6- Morpholio / Morpholio Trace (سیستم عامل: iOS)

این نرم افزار که طراحی آن را پنج معمار انجام داده اند، در میان سوابق کاری شما به جستجو می پردازد و از نمونه کارهای شما مجموعه ای از تصاویر می سازد که یک نمونه ثابت و قابل تنظیم است و نمایانگر روشی است که شما کار می کنید و در ادامه به شما اجازه می دهد که با مشاهده نمونه کارهای دیگران در نقد آثارشان سهیم باشید و ارتباطات معمارانه ی خود را افزایش دهید. این اپلیکیشن به صورت رایگان برای گوشی های همراه اپل آماده است.


5- Adobe Ideas (سیستم عامل: iOS)

این نرم افزار در واقع یک دفتر رسم و نقاشی دیجیتال است که توسط شرکت معروف Adobe منتشر شده است. با این نرم افزار شما هر کجا که باشید می توانید ایده های خود را در آیفون یا آیپد به تصویر بکشید.


4- Sketchbook (سیستم عامل: iOS)

با بهره گیری از نرم افزار SketchBook می توانید بر روی تبلت اندرویدی خود اقدام به کشیدن طرح های شگفت انگیز نمایید‌. از این پس دیگر ایده های خود را در هر کجا که هستید به طرح های ماندگار تبدیل نموده و خود را محدود به زمانی که تنها پای کامپیوتر هستید ننمایید. اگر طرح های خود را به فراموشی می‌سپارید و یا ممکن است آن ها را با سایر طرح ها اشتباه بگیرید، حتما این اپلیکیشن را بر روی تبلت خود نصب کنید. لازم به ذکر است که رابط کاربری این نرم افزار بسیار کاربرپسند بوده و می تواند تمامی نیازهای شما را برطرف سازد.


3-  Graphisoft BIMx (سیستم عامل: اندروید و iOS)

نرم افزار GRAPHISOFT BIMx یکی از بهترین برنامه ها برای نمایش نقشه های سه بعدی شما با بهترین کبفیت و جزئیات دقیق میباشد. این نرم افزار جهت طراحی ۳ بعدی سازه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار میدهد.


2- MagicPlan (سیستم عامل: اندروید و iOS)

با این اپلیکیشن می توانید پلان ساختمان یا اتاق خود را در چند ثانیه و با چند تب طراحی کنید. نقد و بررسی این اپلیکیشن جذاب را اینجا بخوانید.


1- Paper by FiftyThree (سیستم عامل: iOS)

این اپلیکشین (Paper by Fifty Three) که یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای طراحی؛ نمودارسازی و تصویر سازی است، از سوی شرکت 53 منتشر شده و برنده جایزه برگزیده اپ سال 2012 شده است. کار با این ایپلکیشن بسیار ساده است. سه دفترچه در اختیار شما قرار می‌گیرد و کافی است آیکون بعلاوه (+)  را انتخاب کنید و ابزار کار در اختیار شماست.


Archdaily

نظرات (۱)

با سلام. میشه لطفا لینک دانلود نرم افزار MagicPlan را برای اندروید بزارید؟...
پاسخ:
http://www.plazza.ir/app/8391/com.sensopia.magicplan
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی