وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

غرفه ایران در اکسپو میلان 2015

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۳۸ ب.ظ

گروه معماری نقش جهان پارس (NJP) با همکاری (Laboratorio di Architettura e Design (LAD چند روز قبل به عنوان برنده مسابقه بین‌المللی طراحی غرفه ایران در اکسپو 2015 میلان معرفی شدند. طرح براساس "روند زندگی در فلات مرکزی ایران" شکل گرفته و در صدد نمایش سیستم آب‌های زیرزمینی ایران (قنات) است که به شهرهای این منطقه زندگی می‌بخشد و این در راستای تم کلی نمایشگاه با شعار "Feeding the Planet" است. 

طرح به دو نکته مهم معماری مدرن ایران و برنامه‌ریزی شهری اشاره دارد: قنات و باغ‌. سیستم انتقال آب قنات به شکلیست که از جاذبه زمین در جهت انتقال آب به شهر استفاده می‌کند. این طرح در واقع سکشنی از این روند است که در انتهای آن باغات قرار دارد که از آن برای پذیرایی از مراجعین استفاده می‌شود. (پ.ن: همانطور که می‌دانید سیستم قنات به شکلی است که از بالای کوه چاه‌های عمقی کنده می‌شود که با هم در ارتباطند و از آنها در جهت تامین آب باغات استفاده می‌شود. از حوض مقابل کوشک نیز در جهت نگهداری آب استفاده می‌شد.)


Archdaily

نظرات (۱)

عالی بود...
به امید دیدن موفقیت های بیشترمون در جهان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی