وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

باشگاه ورزشی در منطقه پلور مازندران

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳ ق.ظ

شرکت معماری ایرانی موج نو (New Wave) موفق به ساخت یک سالن صخره نوردی به وسعت 4500 متر مربع در زمین های صخره ای منطقه پلور مازندران شدند. شما حتما در این منطقه از ایران کوه نوردی کرده اید، صرف نظر از بلندترین قله کشورمان، کوه چند قسمتی منطقه پلور، شما را به تماشای طبیعت و مناظر بی نظیر این منطقه دعوت می کند، و از لحاظ بصری ارتباط قوی میان کوه نوردان و مناظر اطراف برقرار می نماید.

"دیوار تخته سنگ مانند" این پروژه، با فرآیند زمین شناسی از حرکات در مقیاس وسیع پوسته زمین و نیروهای تکنونیکی آن الهام گرفته شده است، فعالیت هایی که در این ساختمان در نظر گرفته شده است شامل یک سالن صخره نوردی، فضایی برای اسکان موقت، سالن بدنسازی و تناسب اندام، و البته فضایی برای نگهداری وسایل و تجهیزات می باشد.

پانل هایی از الیاف سیمان سفید بکاررفته در نمای بیرونی این ساختمان، فضا را به گونه ای مجسم می نماید که گویی ساختمان در زمینه ای از برف پوشانده شده است، در حالی که کوهنوردان در حال بالا رفتن از آنها می باشند. برای مقاومت بیشتر، طراحان از قاب های فلزی به عنوان ساختار اصلی سیستم استفاده نموده اند.

تیم طراحی این پروژه از شرکت معماری موج نو را خانم ها مریم امانپور، زهرا همدانی، تینا یاوریان، آتیه عامری، مونا رمزی، فاطمه دهقانی، شادی جلوی، سارا فراهانی، مرجان نجفی زادگان، هلاله علایی و آقایان سعید فهیم پور و محمد کشاورزی تشکیل می دهند.


مهراز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی