وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

طرح نهایی پاویون ایران در اکسپوی 2015 میلان

دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۵ ب.ظ

به گزارش مجله گزارش، به نقل از کامران صفامنش، معمار پاویون ایران، شعار اکسپوی 2015، یعنی «تغذیه زمین / انرژی برای حیات»، موجب شده تمرکز اصلی طراحی غرفه ایران بر روی طبیعت و تنوع اقلیمی، سفره ایرانی و غذای متنوع و رنگارنگ، با بهره‌گیری از قدمت فرهنگی و با اشاره به اقوام ایرانی‌ باشد‌. بر این اساس، در طرح پاویون ایران از عناصر طبیعی بهره گرفته شده و چگونگی مصرف انرژی (‌با الهام از بادگیرهای ایران) و نحوه استفاده از عوامل جوی، چون رطوبت و باد، نمایش داده است.


طرح پاویون ایران، یک سفره ایرانی یا به تعبیر کامران صفامنش، یک خوان نعمت است که از باغ کشاورزی آغاز می‌شود و از تنوع 7 اقلیم می‌گذرد. طبقه اول آن در حال پرواز است، یک رستوران در طبقه زیرین، با 7 تخت چوبی بر روی نیزار و 7 مکان برای ارائه محصولات ایرانی وجود دارد و سپس به‌ طبقه بالا که سرزمین نام دارد، وارد می‌شود. به مسئولین پیشنهاد داده شده است پس از پایان اکسپو، این غرفه (‌سفره‌) جمع‌آوری و عیناً در ایران نصب شود.


به گزارش سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، تمام سرزمین ایران، از ابتدای ورودی تا انتهای پاویون ایران، در 7 سرفصل آب، برنج (غلات و نان)، میوه‌ها (محصولات کشاورزی و باغ ایرانی)، آیین‌ها و هنر (کلیه مراسمات، جشن‌ها، سنت‌ها و لباس‌ها)، روش‌ها، ابزار و حکمت‌ها (تکنولوژی در تامین غذا و سرو آن)، شربت‌خانه،سفره‌خانه و چایخانه، و سفره جهانی، به نمایش گذاشته خواهد شد.


iranian-architect.ir

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۲۰
  • ۱۱۷۸ نمایش
  • احسان داننده

نظرات (۲)

سلام کنکور خوب شد؟
من هم امسال کنکور دادم ولی ازمایشی.
پاسخ:
سلام. بد نبود باید منتظر نتایج بود.
واسه شما چطو بود؟
من هنوز ترم 6 هستم و برای کنکور نخونده بودم.
ولی امیدوار شدم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی