وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

موزه تاریخ طبیعی شانگهای کاری از پرکینز + ویل

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ق.ظ

شرکت بین‌المللی طراحی و معماری پارکینز + ویل (Parkins+Will) کار ساخت موزه تاریخ طبیعی چین را به اتمام رساند. این موزه 44517 متر مربعی فرصت کشف و جست و جوی بازدیدکنندگان را در خلال نمایش بیش از ده هزار مدل مصنوعی از 7 قاره فراهم می‌کند. بنا شامل فضاهای نمایشگاهی، تئاتر 4 بعدی و یک باغ نمایشگاه روباز می‌باشد. 

بنا در سایت شهری واقع شده که فرم و نحوه سازماندهی بنا یادآور فرم طبیعی پوسته حلزون است. پوشش چمنی آن از سطوح بالا شروع و با حرکات اسپیرالی تا پایین ادامه پیدا می‌کند. بدین شکل که سطح پوشیده شده از بیرون پارک شروع و نهایتا بدور حوض بیضی شکل میچرخد و به مسیر نمایشگاه بوسیله خود بنا تاکید می‌کند.


شبکه سازه‌ای و سان اسکرین که به نمای داخلی منحنی ساختمان جهت می‌دهند، هر دو انتزاعی از الگوهای پاویون‌های سنتی و نمادی از ساختار سلولی انسان هستند. دیوار شمالی حرکات تکتونیک صفحات را تداعی می‌کند این درحالیست که دیوار جنوبی از شبکه داربست فلزی و بوته‌های انگور تشکیل شده که به دیوار جان می‌بخشند. دیوار سبز صفحات افقی پارک را به سطح عمودی سازه‌ای تبدیل می‌کند که گذرگاهی را شکل می‌دهد که یادآور نمو گیاهی سطح زمین است.




Designboom

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۰۵
  • ۱۷۲۷ نمایش
  • احسان داننده

طرح موزه

موزه

موزه تاریخ طبیعی

موزه طبیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی