وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

شصت و هشتمین فستیوال فیلم کن آغاز شد

پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ

فستیوال بین المللی فیلم کن، در دهه 40 قرن بیستم، به ابتکار ژان زی، وزیر آموزش و هنرهای زیبای فرانسه، که به ایجاد یک رویداد بین المللی فرهنگی در فرانسه برای رقابت با فستیوال فیلم ونیز علاقمند بود، شکل گرفت.

اولین دوره فستیوال، در سال 1939 در کن، به ریاست لوئیز لومییر (کارگردان فقید فرانسوی)، برگزار شد. اما دوره بعد آن، بعد از پایان جنگ جهانی دوم، یعنی ستامبر 1946 برگزار شد. این فستیوال، از سال 1952، هر سال در ماه می، در کن فرانسه (شهری در جنوب فرانسه) برگزار می شود.

امسال این فستیوال به ریاست جوئل و اتان کوئن، کارگردانان آمریکایی، که تا به حال برنده 4 اسکار شده اند (سه اسکار 2008 برای فیلم No country For Old Man و یک اسکار 1997 برای Fargo) برگزار می شود.

امسال 19 فیلم در بخش مسابقه حضور دارند، که مهم ترین فیلمها از نظر  بازیگر، فیلم Carol با بازی Kate Blanchett، فیلم Macbeth با بازی Marion Cotillard و فیلم The Sea Of Trees با بازی Mathew Mcconaughey هستند.

سال گذشته فیلم Winter Sleep به کارگردانی Nuri Bilge Ceylan (کارگردان ترکیه ای) برنده نخل طلای کن شد.

Festival-Cannes  

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۲۴
  • ۱۲۲۳ نمایش
  • معین کارگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی