وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

گفتگو با رنزو پیانو | قسمت اول

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ

آنچه خواهید خواند ترجمه بخش هایی از ویدئوی گفتگوی Archdaily با رنزو پیانو (معمار ایتالیایی) است ...

خودتان را معرفی کنید؟

من رنزو پیانو هستم، یک معمارم، البته به دلیل سرنوشت ... چون من در یک خانواده ­ی سازنده بزرگ شدم ... و من با این ایده که معماری، ساختن بناست، موافقم.

 شرکت، کارگاه بنا نامیده می شود، چون شبیه کارگاه بنا است ... من تصمیم نگرفتم که سازنده باشم، من میخواهم معمار باشم .... من دقیقاً می دانم که معماری فقط ساختن نیست، معماری بیش از ساختن است، شعر است، زیبایی است، اجتماع است، جامعه است، نوع دوستی است، ولی در پایان روز، معماری، هنر ساختن بنای درست جامد است، پناهگاه درست برای انسان، و این چیزی است که شما باید بتوانید انجام دهید، احساس نیاز، چیزی است که شما را راهنمایی می­ کند. احساس نیاز می­ تواند به زیبایی، به جادو، به شعر ختم شود، ولی شما باید سازنده خوبی باشید ...

Jean-Marie Tjibaou Cultural Center 1991-1998


چند نفر در شرکت شما کار می­ کنند؟

صد و ... دقیقاً نمیدانم، ولی فکر می­ کنم حدود 150 نفر، بین 120 تا160  نفر تغییر می­ کند، من یک سیستم مشارکتی دارم، 12 شریک دارم، 15 همکار دارم، بنابراین، من با چند نفر دارایی­ ها و مالکیت شرکت را شریکم، همچنین من 40 سال تجربه ­ام را با دیگران، شریکم ... چندین نفر با من سالهاست که دارند کار می­ کنند ... من گروه عالی دارم ...

NEMO 1992-1997  


شرکت شما کجاست؟

ما دو شرکت داریم، یکی در پاریس، که تاریخی است، از زمان ژرژ پمپیدو، کاری که به همراه رچارد راجرز انجام دادم، از آن زمان، او یکی از بهترین دوستان من است، ما چیزهای زیادی را با هم به اشتراک گذاشتیم ولی بعد آن از هم جدا شدیم، او به لندن بازگشت و من در پاریس ماندم. پس، بزرگترین شرکت ما در پاریس است، یک دفتر اینجا، در نیویورک داریم و چند دفتر محلی دیگر هم هستند ...

Centre Georges Pompidou 1971-1977


چگونه پروژه هایی را که انجام می دهید انتخاب می کنید؟

ما خیلی فکر نمی کنیم، ما خیلی خوش شانسیم. ما امتیاز داریم، ولی من این را امتیاز نمی­بینم بلکه آن را آزادی می دانم. ما امتیاز داریم تا انتخاب کنیم چه پروژه ای را می خواهیم انجام دهیم. ما گرسنه انجام هر پروژه ای نیستیم و کمی در قبول کردن پروژه ها سخت می ­گیریم، و این به این دلیل است که ما ارزش معماری را می­دانیم: هنر ساختن مکان برای مردم. پس ما هر چیزی را نمی ­پذیریم، تنها آن هایی را می ­پذیریم که احساس می­ کنیم برای انجامشان، عشق داریم ... و این کار به ما قدرت می­ بخشد ...

California Academy of Sciences 2000-2008

معماری چیست؟

معماری، هنر ساخت پناهگاه برای مردم است ... مردم، بشر، جامعه، حفاظت می­ خواهند، بنابراین این جایی است که باید از آن آغاز کرد، اما، صرفاً یک فعالیت عملی نیست ... هر چیزی، داستانی برای گفتن دارد، یک ایده دارد، یک ایده ی عقلانی، شوق نمایش چیزی برای بیان خود ... پس معماری، هنر پاسخ به نیازهای عملی و آرزوهاست. به نظر متضاد می­ رسد ولی هیچ تضادی بین نیاز واقعی برآمده از ضرورت، و رویا و آرزو، نیست. معماری می­ تواند به همه نوع آرزو پاسخ دهد ... 


مترجم: معین کارگری

هرگونه کپی برداری از متن تنها با ذکر نام نگارنده و وبلاگ مجاز است.

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۲۰
  • ۱۷۴۲ نمایش
  • معین کارگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی