وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

حتما از جام‌جهانی و سرمایه‌گذاری کلان آن باخبر هستید. سرمایه‌هایی که امکان خلق ناممکن‌ها را هم ممکن می‌کنند! اخیرا اطلاعات کوتاهی از استادیوم طراحی شده توسط زاها حدید و گروه AECOM منتشر شده که شاهد ایده‌ای خلاقانه و متفاوت و البته پرخرج از این معمار عراقی هستیم. ساخت آن بعد از 2014 آغاز خواهد شد. این استادیوم که الوکره نام گرفته، در یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر ساخته می‌شود که در 15 کیلومتری جنوب دوحه قرار دارد. 

  • احسان داننده

  • احسان داننده

در ادامه سلسله موضوعات مربوط به محورهای اصلی همایش و در راستای تاکید بر جایگاه حضور انسان در شهر،شورای سیاست گزاری همایش ملی " شهرسازی انسانگرا " در نظر دارد با همکاری انجمن علمی شهرسازی ومعماری مسابقه ای با موضوع طراحی فضاهای شهری و معماری برگزار نماید. آثار ارسالی به مسابقه باید از بینطرح های نهایی دوره کارشناسی، طرح های دانشجویی دوره کارشناسی ارشد و پایان نامه های کارشناسی ارشدرشته های معماری، معماری منظر، طراحی شهری و سایر رشته های مرتبط با موضوع مسابقه باشد.

  • احسان داننده

هفته قبل قرار بر این بود تا همه کلاس از روستاهایی که برای بررسی و ارائه طرح انتخاب کرده‌اند کروکی بکشند و بیاورند تا نمایشگاهی در سالن دانشکده برگزار بکنیم. در نمایشگاه کارهای خیلی خوبی ارائه شده بود و از میان تقریبا 50 کروکی بنمایش درآمده کروکی یکی از همکلاسی‌های خانم رتبه یک شد و کروکی من هم رتبه دوم شد و البته رتبه سوم هم از خانم‌ها شد. برای دیدن کروکی‌های منتخب (رتبه یک و دو)، ادامه مطلب با من باشید.

  • احسان داننده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی در اتوبوس یا مترو نشسته‌اید ایده‌ای خلاقانه به ذهنتان برسد که بخواهید همانجا آن را ثبت کنید یا دوست دارید تصاویر 3 بعدی از خانه‌های تاریخی و محیطی که دوست دارید بگیرید و یا علاقه دارید مدل‌های طراحی‌شده‌تان را بهمراه داشته باشید و آن راه به راحتی نشان دهید. وبسایت معتبر آرک‌دیلی لیست 10 نرم‌افزاری که هر معماری باید بهمراه داشته باشد را برای سیستم‌ عامل‌های همراه موبایل منتشر کرده است.  با من باشید تا با معرفی مختصر این نرم‌افزارها، با کارآییشان آشنا شویم.

  • احسان داننده

به نقل از طراحان: ایده اصلی برای طراحی کانون وکلای قزوین با طرح یک سوال ساده شروع شد: چگونه می توانیم پروژه ای طراحی کنیم که ضمن هماهنگی با محیط اطرافش در بافت شهری به خوبی ادغام شود و بتواند به عنوان بنایی شاخص برای شهر قزوین عمل نماید. از این رو طرح پیشنهادی ما به گونه ای است که علاوه بر دارا بودن فرمی به روز، با نمایی برآمده از نیازهای عملکردی پروژه ، دارای هماهنگی با ساختارهای معماری ایرانی نیز می باشد.


طراحان: علی رضا اسفندیاری - علی قراخانی - محسن تاج الدین - زهرا آقامحمدی

همکاران طراحی: نسیم صحت - احسان کریمی - مرجان میرخشتی - شیما شرافتی

  • احسان داننده

فضاهای مختلفی‌ اطراف ما هستند که علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که دارند ولی بدون استفاده مانده‌اند. یکی از اهداف معماری تبدیل این فضاها به محیط‌های قابل استفاده است. کاری که فقط و فقط احتیاج به کمی خلاقیت بیشتر دارد! خلاقیتی که معماران گروه UTAA داشتند و از آن بخوبی استفاده کردند. با همراه باشید تا ببینیم چطور این گروه پارکینگ بدون استفاده‌‌ای را به محیطی جذاب و مفید تبدیل کرده‌اند.

  • احسان داننده

اخیرا در مسابقات بین‌المللی عکاسی، تصاویر گرفته شده توسط اندرو پروکس (Andrew Prokos) رتبه اول را کسب کرد. این عکاس نیویورکی، عکس‌هایی از برازیلیا و ساختمان‌های مشهور این شهر، در شب گرفته بود. همانطوری که می‌دانید شهر برازیلیا، یکی از موفق‌ترین نمونه‌های طراحی شهری،  توسط اسکار نیمایر معمار معاصر برزیلی و همکارانش، طراحی شده است. ساختمان‌های این شهر همگی توسط نیمایر طراحی شده است. زیبایی این ساختمان‌ها در شب دوچندان می‌شود، نکته‌ای که از نگاه این عکاس دور نماند.

  • احسان داننده