وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

برای افزایش فروش و جلب توجه بیشتر به قوطی‌های مینی نوشابه کوکا، کمپانی کوکا کولا به همراه آژانس تبلیغاتی ogilvy & mather berlin اقدام به نصب کیوسک‌های مینیاتوری در 5 شهر بزرگ آلمان کرده است. بنابر گزارشات این کیوسک‌ها روزانه بیشتر از 380 قوطی نوشابه می‌فروشند که بنابر گفته ogilvy این میزان 278 درصد بیشتر از مراکز فروش معمولیست. این سیستم تجاری کوچک فقط شامل بخش فروش بسیار کوچک است که شعار اصلی کمپین پرینت را تحقق می‌بخشد: " این چیزهای کوچک هستند که در زندگی ما را خوشحال می‌کنند "

  • احسان داننده

" وقتی تا این حد معمولی باشیم و در فعالیت‌هایمان هیچ چیزی جز آنچه لازم است انجام ندهیم، می‌توانیم شهرها و بناهایی بسازیم که بی‌نهایت متنوع و آرامش‌بخش و همچون خود زندگی طبیعی و بکر باشند، همچون علفزاری با علف‌های پریشان در باد. 

همه در طبیعت آرامش دارند؛ در شنیدن صدای امواجی که به ساحل می‌خورد؛ در کنار دریاچه‌ای آرام؛ در مرتع، در علفزار پریشان رنگارنگ. روزی که باز راه بی‌زمان را آموختیم، همین حس را در شهرهایمان نیز خواهیم داشت، در شهرهایمان نیز به همین اندازه آرامش خواهیم داشت، همانطور که امروز در ساحل اقیانوس قدم می‌زنیم، یا در میان علف‌های بلند علفزاری دراز می‌کشیم."

متنی که خواندید آخرین پند کتاب راه بی‌زمان ساختن، اثر کریستوفر الکساندر بود. کتابی که واقعا متفاوت و بسیار پر مفهوم که در مورد نحوه ساخت و تفکر طراحی صحبت می‌کند و اینکه چطور می‌توانیم با الگوهایی که در ذهن داریم بنایی زنده بسازیم و... .

  • احسان داننده

براساس مطالعه‌ای از Emporis، نهاد بین‌المللی جمع‌آوری اطلاعات ساختمان‌ها، مسکو لقب پایتخت آسمانخراش اروپا را حفظ  می‌کند. این شهر اکنون 4 ساختمان از 5 ساختمان برتر اروپا که شامل برج مرکوری سیتی (بلندترین برج اروپا با 338 متر ارتفاع) نیز می‌شود را میزبانی می‌کند. 6 برج از 10 برج بلند در حال احداث در اروپا نیز در مسکو قرار دارد. سه مورد این ساختمان‌ها رکورد ارتفاع برج مرکوری را نیز می‌شکنند. 

با این حال، با وجود داشتن چنین حجم زیادی از ساختمان‌های ابر بلند، مسکو باید تاج بلندترین ساختمان را به سن پطرزبورگ واگذار کند. چرا که برج 463 متری مرکز لختا در حال ساخت در این شهر است و تا سال 2018 نیز احداث آن تمام خواهد شد. لیست تاپ 10 شامل سه ساختمان بالای 250 متر در استانبول نیز می‌شود. ساختمان‌های این لیست را در ادامه مطلب ببینید. 

  • احسان داننده

شرکت لندنی LIX کوچکترین توانست کوچکترین قلم پرینتر سه بعدی را بسازد. این ابزار جلب به کاربران این امکان را می‌دهد که در هوا طراحی کنند! هر چیزی که در ذهنتان باشد مثل طراحی یک ظرف، خوشنویسی و ... به صورت سه بعدی انجام دهید. ویدئو را ببینید تا با قابلیت‌های بسیار این قلم جادویی آشنا شوید.

  • احسان داننده

در قلب کوه های آلپ در سوئیس، تجربه متفاوت اقامتی انتظار گردشگران این منطقه را می‌کشد. هتل "وایت پُد - اکو لاکچری" در منطقه les giettes قرار دارد و شامل 15 چادر گنبدی ژئودزیک (5 خانوادگی و 10 استاندارد) می‌شود. هر کدام از این چادرها منظری شگفت‌انگیز به طبیعت و کوه‌های اطراف دارند. هر کدام از چادرها به تراس چوبی مجهز و با امکاناتی مجهز شده تا ضمن ایجاد ایمنی کافی، دید مناسبی به اطراف ایجاد کند. 

  • احسان داننده

به یاد داشته باشیم

۰۶
ارديبهشت

  • احسان داننده

موزه طراحی سانفرانسیسکو نمایشگاهی از آثار پدی مرگوی را برپا کرده است. این هنرمند، برندهای معروفی مانند اپل را روی بسته بندی مواد غذایی درج کرده، تا فرهنگ مصرف گرایی غالب در جهان را زیر سئوال ببرد. پدی مرگوی در کارهای خود در عین حال تلاش می کند تا فاصله میان طراحی کالا و اخلاقیات را نشان دهد. گفته می شود که آثار نشان دهنده این واقعیت است که چگونه برندهای معروف از نگاه بسیاری، بازتاب دهنده موقعیت خاص یا برخورداری از یک سبک زندگی موفق است. پدی علاوه بر کار طراحی، استاد و عضو ارشد موسسه فن آوری خولون نیز هست و در زمینه برندها، بسته بندی و ارتباطات بصری تدریس می کند. نمایشگاه آثار پدی مرگوی تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ در موزه طراحی و هنرهای دستی سانفرانسیسکو در آمریکا برپاست. آثار این هنرمند واقعا جای تامل دارد، بخصوص وقتی به این فکر کنیم که این فرهنگ در همه زمینه من جمله معماری نیز وجود دارد. جایی که برند و شخص خاص حرف اول را می‌زند!

  • احسان داننده

روز معمار مبارک

۰۳
ارديبهشت

  • احسان داننده