وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۱۹ مطلب توسط «معین کارگری» ثبت شده است

ویلای The Jewel Box، در قطعه زمینی طولانی و باریک، با اختلاف ارتفاعی قابل توجه، قرار دارد. مشرف به یکی از سواحل لوزان و بزرگترین دریاچه سوئیس، کارفرما خانه ­ای می­ خواست که دید حداکثری به مناظر شمال و غرب داشته باشد. برای مواجهه با توپوگرافی سایت، تصمیم گرفته شد تا خانه، فرمی منطبق با آن داشته باشد و به همین دلیل، بنا به دو قسمت در دو ارتفاع، تقسیم شد. علاوه بر فرم مستطیل اولیه بنا، پوسته بیرونی به سمت خارج و بالا، گسترش یافته و دیوار سبز ایجاد کرده است.

  • معین کارگری

آنچه خواهید خواند ترجمه بخش هایی از ویدئوی گفتگوی Archdaily با رنزو پیانو (معمار ایتالیایی) است ...

  • معین کارگری

"مثل مجسمه" سومین آلبوم مهدی یراحی، پس از "امپراطور" و "منو رها کن" است. آلبومی متوسط اما قابل اعتنا، و صد البته بهتر از آلبومهای ماقبل ضغیف چند سال اخیر دیگران.

  • معین کارگری

Heijmans، شرکت آلمانی ساخت پل هوشمند، از پروژه خودش پرده برداری کرد: پل فلزی 3D-Printed در قلب آمستردام. طراحی شده توسط طراح آلمانی: یوریس لارمن.

  • معین کارگری

نورپردازی بناها و فضاهای سیدنی استرالیا، در قالب رویداد سالیانه هنری نور، به نام Vivid Sidney اتفاق می افتد. این فستیوال 18 روزه، سیدنی را به سرزمین عجایب مجسمه های هنری نور تبدیل می کند و بزرگترین گالری هنری فضای باز دنیاست. Vivid Sidney  تا 8 ژوئن ادامه خواهد داشت.

  • معین کارگری

Jacques Audiard (کارگردان فرانسوی)، برای کارگردانی فیلم سینمایی Dheepan، با بازی Jesuthasan Antonythasan و Kalieaswari Srinivasan یرنده نخل طلای کن شد.

فیلم درباره یک جنگاور سریلانکایی است که به فرانسه فرار می کند و به عنوان سرایدار در حومه پاریس مشغول کار می شود و ...

Vincent Lindon برای فیلم The Measure Of The Man برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و Emanuelle Bercot برای بازی در فیلم Mon Roi و Roony Mara برای بازی در فیلم Carol برنده جایزه بهترین بازیگر زن شدند.

  • معین کارگری

آیا دوست دارید در هر جایی که انتخاب می کنید، امکان زندگی داشته باشید؟ اکوکپسول تخم مرغی شکل کوچک، خانه ای با مصرف انرژی بهینه است و می تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

طراحی شده توسط Nice-architects ، انرژی این خانه قابل حمل، توسط خورشید و باد، تامین می شود، همچنین قابلیت جمع آوری و تصفیه آب باران را هم دارد.

  • معین کارگری

استادیوم جدید بوردو، در جریان اولین مسابقه فوتبالش در آخر هفته، رسماً افتتاح می شود. طراحی شده توسط هرزوگ و دومورون، با همکاری گروههای وینسی و فیات، استادیوم 42000 نفری، میزبان بازیهای خانگی تیم فوتیال بوردو فرانسه (لیگ لوشامپیونه) و همچنین بازیهایی در جریان یورو 2016 فرانسه، خواهد بود.

  • معین کارگری

 

London's design Museum  برندگان بخشهای مختلف جایزه معتبر "طراحی سال" را منتشر کرد...

بخش معماری

UC Innovation Center

برنده امسال بخش معماری، مرکز نوآوری UC در کشور شیلی طراحی شده توسط آلخاندرو آراونا می باشد.

کاندیداهای دریافت این جایزه، بناهای طراحی شده توسط معمارانی چون ژان نوول، فرنک گری، باروزی ویگا و ... بودند. هیئت داوران به ریاست آنیش کاپور (معمار هندی - بریتانیایی) و اعضای آن متشکل از هیلاری الکساندر (ژورنالیست بریتانیایی)، الکسیس جورجاکوپولوس (طراح صنعتی سوئیسی)، فرشید موسوی (معمار ایرانی) و ریچار وولی (فیلمساز بریتانیایی) بودند.

  • معین کارگری

فستیوال بین المللی فیلم کن، در دهه 40 قرن بیستم، به ابتکار ژان زی، وزیر آموزش و هنرهای زیبای فرانسه، که به ایجاد یک رویداد بین المللی فرهنگی در فرانسه برای رقابت با فستیوال فیلم ونیز علاقمند بود، شکل گرفت.

اولین دوره فستیوال، در سال 1939 در کن، به ریاست لوئیز لومییر (کارگردان فقید فرانسوی)، برگزار شد. اما دوره بعد آن، بعد از پایان جنگ جهانی دوم، یعنی ستامبر 1946 برگزار شد. این فستیوال، از سال 1952، هر سال در ماه می، در کن فرانسه (شهری در جنوب فرانسه) برگزار می شود.

امسال این فستیوال به ریاست جوئل و اتان کوئن، کارگردانان آمریکایی، که تا به حال برنده 4 اسکار شده اند (سه اسکار 2008 برای فیلم No country For Old Man و یک اسکار 1997 برای Fargo) برگزار می شود.

امسال 19 فیلم در بخش مسابقه حضور دارند، که مهم ترین فیلمها از نظر  بازیگر، فیلم Carol با بازی Kate Blanchett، فیلم Macbeth با بازی Marion Cotillard و فیلم The Sea Of Trees با بازی Mathew Mcconaughey هستند.

سال گذشته فیلم Winter Sleep به کارگردانی Nuri Bilge Ceylan (کارگردان ترکیه ای) برنده نخل طلای کن شد.

Festival-Cannes  

  • معین کارگری