وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

red hong yi، دختری از شانگهای چین می‌باشد که اینبار به جای خلاقیت‌های معمول با توپ و انجام حرکات نمایشی، اینبار خلاقیت دیگری با توپ را به نمایش گذاشته است. هانگ یی پا به توپ شده و با آغشته کردن آن به رنگ پرتره رونالدو، مسی و نیمار را نقاشی کرده است. 

  • احسان داننده


در سال ۱۸۸۳، پس از ۱۴ سال عملیات اجرایی ساختمانی و کشته شدن ۲۷ نفر از فعالان پروژه، پل بروکلین بر فراز رودخانه شرقی در حالی افتتاح شد که دو شهر پرجمعیت نیویورک و بروکلین برای اولین بار در تاریخ با یکدیگر مرتبط شدند. هزاران نفر از شهروندان بروکلین و جزیره منهتن برای دیدن مراسم افتتاحیه در محل حضور یافتند. ریاست مراسم را رئیس‌جمهور وقت آمریکا چستر. ای. آرتور و فرماندار نیویورک گرودر کلیولند بر عهده داشتند. پل بروکلین که توسط جان. ای. روبلینگ طراحی‌شده بود بزرگ‌ترین پل معلق جهان در زمان خود بود.


  • احسان داننده

گروه دانمارکی BIG به انجام پروژه‌های خلاقانه و متفاوت معروف است اما از بین چندین پروژه طراحی شده آنها تنها تعداد معدودی اجرا شده است. اما بقیه پروژه ها به صورت ماکت طراحی و نگهداری می‌شوند. می‌توانید با مراجعه به این لینک، به تور مجازی پروژه‌های بیگ از اجرا شده تا ماکت وارد شده و با استفاده از تصاویر 360 درجه یشتر با جزئیات کارهایشان آشنا شوید.

  • احسان داننده

هوشنگ سیحون پدر "معماری نوین ایران" امروز در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت. تسلیت به جامعه معماری ایران.

  • احسان داننده

شیگرو بان برنده جایزه پریتزکر 2014، برای اولین کار خود در اروپا از لوله‌های کاغذی بازیافتی برای ساخت پاویون استفاده کرد؛ همانند آنچه که در غرفه ژاپن در نمایشگاه اکسپو 2000 در هانوفر آلمان استفاده کرده بود. وی این ساختمان را به همراهی 24 نفر از دانشجویانش ساخته است. این پاویون در وسط باغ میوه‌ای در مرکز فرانسه به نام domaine de boisbuchet قرار دارد و با نمای شیشه‌ای و آلومینیومی پوشیده شده تا در تمام سال قابل استفاده باشد. این سازه دائمی شامل پوشش نیمه شفافی می‌شود که قبلا بان از آن در دفتر اداری موقت در بام مرکز پومپیدو در پاریس استفاده کرده بود. 

  • احسان داننده