وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

استادیوم جدید بوردو | هرزوگ و دومورون | فرانسه

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۵۰ ب.ظ

استادیوم جدید بوردو، در جریان اولین مسابقه فوتبالش در آخر هفته، رسماً افتتاح می شود. طراحی شده توسط هرزوگ و دومورون، با همکاری گروههای وینسی و فیات، استادیوم 42000 نفری، میزبان بازیهای خانگی تیم فوتیال بوردو فرانسه (لیگ لوشامپیونه) و همچنین بازیهایی در جریان یورو 2016 فرانسه، خواهد بود.

هرزوگ و دومورون این پروژه را اینگونه شرح می دهند:

استادیوم جدید بوردو، به نظر سبک و آزاد می آید. ظریف است، البته اگر بتوان از چنین واژه ای برای چنین پروژه ای با چنین اندازه ای، استفاده کرد. خلوص و شفافیت هندسی آن، حس ماندگاری و سپاسگزاری می دهد. پله های بزرگ، مرز بین درون و بیرون را محو می کند، و ستونهای پرشمار ایستاده بر روی پله ها، بازدیدکنندگان را در راهشان به داخل یا خارج همراهی می کند. ادغام پله ها وستونها، حالت گشودگی و دسترسی را فرم داده است. حجم روشن استادیوم، رو به لنداسکیپ پیرامونش گشوده می شود. شفافیتش همه ی انرژی و فعالیتهایی که در آن انجام می شود را آشکار می کند، که این مکان را به بخشی نو و باطراوت در شهر بوردو تبدیل می کند.







Designboom


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۳۰
  • ۱۵۱۷ نمایش
  • معین کارگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی