وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

ویلای Design Paradigms | The Jewel Box | سوئیس

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۳ ب.ظ

ویلای The Jewel Box، در قطعه زمینی طولانی و باریک، با اختلاف ارتفاعی قابل توجه، قرار دارد. مشرف به یکی از سواحل لوزان و بزرگترین دریاچه سوئیس، کارفرما خانه ­ای می­ خواست که دید حداکثری به مناظر شمال و غرب داشته باشد. برای مواجهه با توپوگرافی سایت، تصمیم گرفته شد تا خانه، فرمی منطبق با آن داشته باشد و به همین دلیل، بنا به دو قسمت در دو ارتفاع، تقسیم شد. علاوه بر فرم مستطیل اولیه بنا، پوسته بیرونی به سمت خارج و بالا، گسترش یافته و دیوار سبز ایجاد کرده است.


مالکیت این بنا در اختیار یک مشاور محیط زیست است، در نتیجه ضروری بود تا تیم طراحی "Design Paradigms"، بنایی طراحی کند که منطبق بر تصورات مالک باشد، همچنین تجربیات مالک در خارج از کشور یعنی آسیا هم، در نظر گرفته شود. بنابراین طرح باید منطق بر تعلیمات "Zen"  می­ شد، بدون جدا کردن خود از محیط پیرامون و توپوگرافی محل و کارآمدی از نظر انرژی. در رابطه با مسئله انرژی، بنا، بر اساس قوانین سختگیرانه برنامه های minergy و  minergy-eco (نشان ثبت شده کیفیت برای ساختمانهای نو و مرمت شده با مصرف بهینه انرژی) کشور سوئیس، طراحی شد. این بنا، از منابع انرژی فعال و غیرفعال با تاکید بر تکنولوژی های خورشیدی و زمین گرمایی استفاده می کند.




Designboom

ترجمه: معین کارگری (معماری معاصر جهان را در فیسبوک من دنبال کنید ... )

هرگونه کپی برداری از متن تنها با ذکر نام مترجم و وبلاگ مجاز است.



  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۲۹
  • ۲۲۰۵ نمایش
  • معین کارگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی