وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

شرکت لندنی "معماری فرشید موسوی" برنده مسابقه‌‌ی طراحی بلوک آپارتمان در شهر مونپلیه فرانسه شد. طرح این آپارتمان از تعدادی طبقات موج‌دار که به صورت نامنظم بر روی یکدیگر قرار دارند تشکیل شده است.

  • احسان داننده

نتایج مسابقات A`Design 2013 که چندی پیش در زمینه مختلف ازجمله طراحی معماری، داخلی و لوازم خانگی و دیگر پروژه‌های طراحی برگزار شده بود، اعلام شد. در ادامه مطلب با من باشید تا با برندگان هر قسمت بیشتر آشنا شویم.

  • احسان داننده

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.

حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.

این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

  • احسان داننده

به نقل از وبسیات کارخانه: "بررسی شرکت های موفقی که توانسته اند در صنعت خود پیشرو بوده و هرساله نوآوری های جدیدی را به بازار عرضه کنند؛ نشان می دهد که علاوه بر نیروهای توانمند و تکنولوژی پیشرفته، توجه به معماری بنای کارخانه، فضای تولید و روانشناسی صنعتی، نیزسهم بسزایی در رسیدن به این مهم داشته است.

 

پرشین استاندارد نیز به عنوان یک شرکت پیشرو در ایران، سعی کرده است ضمن رعایت استانداردهای بین المللی تولید، و ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت در حوزه ساختمان، به بنای کارخانه که فضای تولید و اشتغال کارگران این مجموعه است اهمیت ویژه ای بدهد؛ چرا که این تغییر قطعا تاثیر شگرفی در کیفیت محصولات ساخته شده در این مجموعه خواهد داشت.


ایده مدیریت این مجموعه بر آن بوده است تا با به مسابقه گذاشتن طراحی این بنای ماندگار که در مجاورت با یکی از پرترددترین اتوبان های کشور و منطقه ییلاقی کردان قرار گرفته است؛ زیبایی و جلوه ای خاص برای مسافران این بزرگراه ایجاد کرده و در کنار تولید محصولاتی منحصر به فرد، توجه به زیباسازی شهری، احترام به حقوق شهروندان و انجام رسالت اجتماعی خویش در قبال این مرز و بوم را در دستور کار خود قرار دهد."


این کار شرکت پرشین استاندارد بسیار عالی بوده و مطمئنا روی شرکتهای دیگر تاثیر گذاشته و باعث توجه آنها به این سمت خواهد شد. ولی نکته جالب این مسابقه برنده نشدن هیچکدام از طرح‌ها می‌باشد! به طوری که دو طرح مشترکا" دوم شده‌اند! طرح گروه معماری هوبا (مهندس هومن بالازاده) و ایروانیان ())))))(()))))))))))(مهندس ایروانیان) مشترکا به عنوان رتبه دوم معرفی شدند.

  • احسان داننده

فرانک لوید رایت : پزشکان بسیار راحت‌تر از معماران هستند ؛ چون این فرصت را دارند که اشتباه خود را دفن کنند.
  • احسان داننده

این پل 842 متری جزیره ابوظبی را به زمین‌ اصلی آنسوی آب متصل میکند و شامل موج‌های متناوب بتنی است که به سمت بالا و پایین آب امتداد میابند و 64 متر از سطح آب فاصله دارند. این پل از بزرگراهی 4 بانده تشکیل شده و در کناره‌های آن دو معبر معلق قرار دارد. زاها حدید این پروژه را در سال 2010 به اتمام رسانده است.

  • احسان داننده

این پروژه در یکی از بخش های تازه شهرنشین شده از شهر ساحلی باتومی در گرجستان قرار گرفته است. این شامل ایستگاه سوخت، رستوران مک دونالد، فضاهای تفریحی و استخر بازتابنده است.

  • احسان داننده

مرکز کنگره شهر انسی فرانسه به زیبایی در شبه جزیره الگیگن بین اِنسی و اِنسی-لو-ویوئکس قرار گرفته است. محدوده این بنا 7000 متر مربع می‌باشد و توسط گروه Snohetta ساخته می‌شود. 

  • احسان داننده

حدود 8 ماه پیش شاهد رونمایی از طرح اولیه ساختمان مرکزی فیسبوک بودیم که در سیلیکون ولی ساخته خواهد شد و طراحی آن توسط فرانک گری صورت گرفته است. فرانگ گری از معماران برجسته و نام-آشناست که در طول 84 سالی که از عمرش گذشته، برای طراحی های متفاوت و خاص خود برنده جوایز متعددی شده و دریافت جایزه پریتزکر در سال 1989 به عنوان نمونه، یکی از آنها است و احتمالا از مهمترین شان.

شاید بتوان با اطمینان گفت که هر علاقه مندی به عرصه طراحی و معماری، مجذوب سبک متفاوت پروژه های عجیب و گاه غیر معمول این معمار مشهور شده است. پروژه هایی نظیر موزه گوگنهایم در بیلبائو و یا تالار کنسرت والت دیزنی که تحسین های بسیاری را برانگیخته اند. و البته گاه در دیگر پروژه ها نظیر ساختمان دانشگاه MIT این نوع طراحی دردسرهایی هم برای ستاره درخشان سبک فولدینگ در پی داشته است.

  • احسان داننده

مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، یک مکان تفریحی در جزیره کیش ایران، به منظور ایجاد مکانی فوق العاده و هیجان انگیز برای بهبود تجربه یک سفر که در ذهن هر بازدیدکننده باقی بماند برگزار شد؛ طرح برگزیده توسط گروه معماری شیردل و همکاران طراحی شده است. 

ایده این گروه، کنار هم گذاری، تعامل و توسعه مفاهیم معماری‌ای است که به دستاوردهای معماری و تاریخ معماری ایران وابسته است و به نوعی برگزفته از آن می‌باشد.

  • احسان داننده