وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

"برج بی‌انتها" کار گروه آمریکایی GDS ، اولین برج نامرئی جهان خواهد بود. نحوه کار برج بدین شکل خواهد بود که سطح برج با لامپ‌های ال ای دی پوشش داده می‌شود؛ این لامپ‌های ال ای دی تصاویر رئال-تایم گرفته شده از محیط اطراف توسط مجموعه دوربین‌های اپتیکال را نمایش داده و بدین صورت برج حالت مخفی و استتارگونه به خود می‌گیرد. این برج زیبا بعنوان نماد ملی کره جنوبی، خارج از شهر سئول و در مسیر فرودگاه بین‌المللی سئول ساخته می‌شود. ارتفاع برج 450 متر بوده و از این حیث بین ده برج مرتفع جهان جای می‌گیرد.

  • احسان داننده

با توجه به سوالاتی که شما دوستان در مورد ظرفیت دانشگاه‌ها پرسیده بودید، تصمیم گرفتم تا در این مطلب به ظرفیت پذیرش گرایش‌های مختلف مجموعه معماری و هنرهای ساخت به همراه توضیحات کوتاهی ار این گرایش‌ها بپردازم. همراه من باشید.

  • احسان داننده

مجله ساختمان

۲۳
شهریور

مجله "ساختمان" اولین مجله فارسی زبان معماری است که در آمریکا منتشر می‌شود. این مجله به سردبیری عماد زند و کیانا کیانی به بررسی اخبار  و ارائه مقالات در زمینه‌های مختلف معماری می‌پردازد. بعد از چندی که نسخه فیزیکی این مجله در آمریکا منتشر شد، نسخه آنلاین آن هم بصورت رایگان انتشار یافت که می‌توانید در ادامه مطلب به مطالعه آن بپردازید.

  • احسان داننده

استاد سوران شنگه‌پور یکی از ماهرترین استاید در زمینه اسکیس معماری هستند که در دانشگاه‌های ارومیه و علم و صنعت سابقه تدریس دارند و بنده تجربه شاگردی ایشان را داشته‌ام و آن را جزو افتخارات خودم می‌دانم. مجموعه‌ای که برایتان آماده کردم شامل اسکیس‌های ایشان در زمینه‌های مختلف با موضوعات آزاد هستند و مطمئنا می‌توانند الگوی خوبی برای تمرین اسکیس باشند.

  • احسان داننده

معماران 8 - بیتی

۲۱
شهریور

معماران مشهور جهان همواره به خاطر طرح‌های مشهوری که دارند شناخته می‌شوند. درواقع این پروژه‌ها بعنوان برند و مارکی برای این معماران هستند. لوکوربوزیه با کلیسای رونشان، رم کولهاس با CCTV، لوید رایت با موزه گوگنهایم و... هر کدام با کارهای شاخص خود شناخته می‌شوند.  فدریکو بابینا در جدیدترین کارهای خود، تصاویر 8 بیتی از معماران به همراه کارهای معروف آنها تحت پروژه‌ای بنام Archipix ارئه کرده است که در نوع خود جالب توجه هستند. ادامه مطلب با هم به مشاهده این تصاویر می‌پردازیم.

  • احسان داننده

در 30 آوریل سال جاری فهرستی از فینالیست های دوازدهمین جایزه ی آقاخان برای معماری در وزارت امورخارجه پرتغال در شهر لیسبون ارائه شد تا پس از بررسی های نهایی معماران 5 یا 6 اثر برتر برای دریافت جایزه ی یک میلیون دلاری در سپتامبر 2013 در لیسبون حاضر شوند.

در این لیست 20 موردی که پروژه های حفاظت و نگهداری در مراکش، یمن و اندوزی، آپارتمان هایی در ایران و سریلانکا، مدارسی در هرات، کیگالی و دمشق و چند طرح دیگر را شامل می شود، نام "سازمان میراث فرهنگی ایران، دفتر آذربایجان شرقی" نیز به چشم می خورد که برای پروژه ی "نوسازی بازار تبریز" کاندید دریافت این جایزه شد. و حالا بعد از اعلام نتایج پروژه بازسازی بازار تبریز نیز یکی از 5 برنده این جایزه معرفی شده است. برای آشنایی با برندگان این جایزه ادامه مطلب با من همراه باشید.

  • احسان داننده

با توجه به اینکه بعضا تصاویر یا مطالبی که قصد انتشار آن را دارم پتانسیل ارسال به عنوان یه پست مجزا را ندارند، تصمیم گرفتم تا صفحه اختصاصی وبلاگ را در فیسبوک ایجاد کنم تا راحت‌تر بتوان این مطالب را منتشر کرد. بدلیل گستردگی مطالب و وقت کمی که دارم، خودم به همراه چند نفر دوستان صفحه را مدیریت خواهیم کرد. اگر که مایل به مدیریت هستید حتما پیغام بگذارید. تبلیغ و لایک صفحه فراموش نشود!


صفحه فیسبوک

  • احسان داننده

پل زیبای Point Resolution ساخته مهندسان نیوزلندی Warren & Mahoney ترکیبی از فولاد و بتن است که بسیار زیبا به شکل فرم‌های مواج با یکدیگر ترکیب شده است. این پل جایگزین پلی ساخته شده در سال 1930 شده. این پل عابر پیاده از خطوط ساحلی کشیده شده و تا لب خلیج ادامه پیدا می‌کند و دید باز و واضحی از خلیج ارائه می‌دهد؛ دلیل نام‌گذاری این پل نیز همین است. برای بدنه پل از سه قوس سینوسی استفاده شده است. این پل در آکلند نیزولند بر روی یک آبراه، ریل قطار و جاده ساخته شده است.

  • احسان داننده

موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های فرانک گهریست که به سبک پرش کیهانی طراحی و اجرا شده است. گهری در سال 2002 با حضور در برنامه TED در مورد نحوه طراحی و ایده ذهنش برای ساخت این پروژه مشهور توضیحاتی می‌دهد. برای آشنایی با نحوه تفکر و شیوه طراحی این معمار پیشنهاد می‌کنم حتما این گفت و گو را ببینید. زیرنویس فارسی فیلم هم توسط خود TED تهیه شده و بسیار گویا و قابل درک است.

  • احسان داننده

چند روز پیش، که برای موضوع خاصی به سایت نشنال جئوگرافیک رفتم، تصویر بِی‌ترک قزاقستان بعنوان تصویر روز انتخاب شده بود. این بنای یادمان سال 1997 بمناسبت انتقال پایتخت از آلماتی به استانه توسط نورمن فاستر بریتانیایی ساخته شده. ارتفاع این ساختمان 97 متر است که با احتساب کره طلایی بالای آن، 105 متر است. قطر کره طلاکاری شده 22 متر است. طبقه زیرزمین آن 4.5 متر پایین‌تر از سطح زمین است که شامل کافه، آکواریوم و مینی گالری بِی‌ترک بوده و از همین طبقه است که می‌توان سوار آسانسور شده و به بالای برج - محل کره طلایی و اتاق پانورامیک - رسید.

  • احسان داننده