وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است


زاها حدید ، معمار خلاق عراقی بزودی پروژه‌های جدیدی را در آمریکا اجرا خواهد کرد. این آسمانخراش خوش‌فرم و لوکس دارای شصت طبقه مسکونیست و برای ساخت در شهر میامی برنامه‌ریزی شده است.

  • احسان داننده

کروکی - 1

۲۸
ارديبهشت

بعد از مدتی با یک سری دیگر از کارهای خودم در خدمت شما هستم. این مجموعه شامل کروکی‌های می‌شود که به جز یک مورد آن، بقیه را برای ارائه و نمایش دتایل کشیدم. به زبان ساده کروکی کشیدن آن چیزیست که می‌بینیم! سعی کنید برای تمرین از چیزی که میخواهید کروکی آن را بزنید عکس بگیرید و از روی عکس کروکی بزنید. مهم‌ترین قسمت کروکی تناسبات آن است. توجه کنید که شما شکل بزرگ و طبیعی یک ساختمان یا هر چیزی را میخواهید کروکی بزنید، پس باید آن را با مقیاسی که در ذهن دارید در کاغذ پیاده کنید. البته در کروکی‌هایی که از روی عکس می‌زنید رعایت تناسبات توسط دوربین انجام شده و شما باید چیزی رو که میبینید به همان صورت پیاده کنید!

  • احسان داننده

گروه معماری زاها حدید برنده مسابقات طراحی ایستگاه مترو در شهر ریاض ، پایتخت عربستان شد. باز هم شاهد طرحهای خلاقانه و خلاقیت تمام‌نشدنی این گروه هستیم.

  • احسان داننده

در سمیناری که طی روزهای آینده در تهران و محل هتل المپیک توسط مجله معماری "نقش معمار" برگزار خواهد شد، سخنرانان مهمی چون همون طالبی و ماریا آرایا از همکاران دفتر زاها حدید، با محوریت موضوع "حرکت دفتر زاها حدید فرای مقیاس‌ها/ تولید بینشی نو برای همزیگری" به سخنرانی خواهند پرداخت . جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

  • احسان داننده

توضیحات پروژه به نقل از شرکت طراح: به طور خلاصه آنچه از ما خواسته شده، خانه ای برای یک خانواده 5 نفره در زمینی به مساحت 350 مترمربع در حومه دهلی می باشد.

مشتری خواهان خانه ای مدرن و امروزی بود که فقط مکانی برای زندگی نباشد بلکه در سطوح مختلف فضاهایی برای کار و سرگرمی داشته باشد. هم چنین خواستار محوطه سازی برای خانه بودند به نحوی که در همه سطوح به صورت افقی و عمودی با خانه در ارتباط باشد.

میل و خواست مشتری بیشتر بر این بود که بخش مسکونی با محوطه ساختمان در هم آمیخته شود. بایدبرای مشتری کار می کردیم که به دنبال خانه ای امروزی بود که سیال بودن و روانی فضا را به عملکردی بودن آن ترجیح می داد.

  • احسان داننده

گروه Snohetta and AECOM از طرح‌های جدید خود برای سالن ورزشی باشگاه بسکتبال گلدن استیت وریورز (Golden State Warriors) که در سان فراسیسکو و در کنار آب ساخته خواهد شد پرده برداشت. 

  • احسان داننده

محلات شهری درمرکزایران است که 50 درصد اقتصاد آن براساس صنعت سنگ بریست. در ساخت این آپارتمان از همین زمینه استفاده شده و با بکارگیری ضایعات سنگ ها یک پرو‍ژه منحصربفرد در بافت شهری برپا شده است. این پروژه در سال 2010 به پایان رسیده و جوایز گوناگونی را نیز دریافت کرده است ولی آنچه که باعث نوشتن در مورد این پروژه شده است نامزد شدن این طرح در مسابقه معتبر آقا خان امسال می‌باشد.

  • احسان داننده

ساختمان اوپنهایم

۱۶
ارديبهشت

برای مقابله با کلیشه‌های مرسوم در ساخت پل‌های متقاطع و به جای تصویری عریض شده از دو سطح، اکنون تلاش می‌شود تا به قدرت جاذبة این پل‌ها افزوده شود. ایده صفحات حلقوی چندان موضوع تازه‌ای نیست.

سال گذشته، شرکت آنارکیتشکتر پروژة عظیمی را در وین اجرا کرد. شرکت بی‌آی‌جی نیز پروژه‌های مشابهی را به اجرا درآورده است. آنچه که در پروژة اجرا شده توسط اوپنهایم جذابیت دارد، مکان آن است یعنی امارات متحدة عربی. تلاش زیادی شده تا این پروژه کارآیی زیادی داشته باشد.

  • احسان داننده

این بار در نقطه ای دیگر و در شرق دنیا، YouTube تصمیم به ساخت یک استودیو در پایتخت ژاپن گرفته است؛ که پس از لندن و لس آنجلس، سومین استودیو اختصاصی این شرکت محسوب می شود.

حالا با تکمیل این پروژه می توانید آن را «YouTube Space» یا «محیط یوتیوب» خطاب کنید که طراحی داخلی آن توسط شرکت ژاپنی Klein Dytham Architecture انجام گرفته و در آن فضاهایی برای ضبط و تدوین و محیط هایی برای تمرین و آموزش و همچنین سالن استراحت در نظر گرفته شده است.

  • احسان داننده

ژاک هرتزوگ (Jacques Herzog) و پیر دمورن (Pierre de Meuron) هر دو در سال 1551 در شهر باسل سوئیس به دنیا آمده و تحصیلات خود را در انیستیتو تکنولوژی سوئیس (ETH) در شهر زوریخ در سال 1595 به اتمام رساندند. ژاک هرتزوگ و پیر دمورن در سال 1591 شرکت معماری خود را با عنوان Herzog & de Meuron تاسیس نمودند.

  • احسان داننده