وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • احسان داننده

به نقل از Iranian Architect: خانه چهل‌گره (Forty Knots House)، اثر حبیبه مجدآبادی و علیرضا مشهدی‌میرزا، به جمع هفت فینالیست‌ جایزه جهانی آجر در سال 2014 (Worldwide Brick Award) راه یافت. در میان نامزدهای دریافت این جایزه، نام ساختمان‌هایی از کشورهای سوئد، مکزیک، هلند، انگلستان و رواندا دیده می‌شود.

جایزه جهانی آجر، یکی از 16 جایزه مجموعه جوایز آجر (Brick Awards) است که همه‌ساله، توسط انجمن توسعه آجر (The Brick Development Association)، در کشور انگلستان برگزار می‌شود. نتایج نهایی سی‌وهشتمین دوره این جایزه در تاریخ 12 نوامبر (21 آبان) اعلام خواهد شد.

  • احسان داننده

"ساختمان نوآوری، علم و تکنولوژی" کاری از سانتیاگو کالاتراوا برای دانشگاه پلی‌تکنیک فلوریدا آماده گشایش به روی دانشجویان می‌باشد. گشایش مجموعه بعد از 5 سال از انتخاب کالاتراوا به عنوان توسعه دهنده مسترپلان مجموعه این اتفاق می‌افتد. 60 میلیون دلار برای اتمام پروژه هزینه شده است. این پروژه 160 هزار فوت مربعی شامل تعدادی کلاس، آدوتریوم و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در کنار آفیس و مدیریت منابع آکادمیک می‌شود.

  • احسان داننده

جزئیات موتیف‌های موجود در فرهنگ خاورمیانه اغلب پیچیده و دارای ظریف‌کاری بسیار هستند. مکان‌های عبادتی مذهبی در دیوار‌ و سقف‌هایشان با نقش‌های تزئینی مختلف و رنگ‌های گوناگون به شکل فوق‌العاده‌ای آرایسته می‌شوند به شکلی که هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌کند.

محمدرضا دمیری گنجی، از دانشجویان ایرانی، از این مکان‌های مقدس در مجموعه‌ای از تصاویر پانورامیک عکس گرفته است که عمق و وسعت این سازه‌های عظیم را در یک شات به نمایش می‌گذارد. شما را به دیدن این تصاویر جذاب و دلربا از معماری زیبای ایرانی در ادامه مطلب دعوت می‌کنم.

  • احسان داننده

مجله آرکیاکچرال رکورد لیست 300 شرکت برتر برتر معماری که دفتر آنها در آمریکا می‌باشد را براساس درآمد سالیانه آنها از سال 2013، اعلام کرد. در این لیست شرکت Gensler با درآمد 883 میلیون دلار در رده نخست قرار دارد. این شرکت پروژه‌های "ترمینال 2 فرودگاه بین‌الملی اینچئون کره" و "برج شانگهای" که قرار است بلندترین آسمانخراش در جهان تبدیل شود را در دست دارد. CH2M Hill و AECOM Technology Corp به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. این دو شرکت جای خود را نسبت به سال قبل عوض کرده‌اند. برای مشاهده ادامه لیست به این لینک مراجعه کنید.

  • احسان داننده

کتاب جزئیات ارتقا دهنده معماری نوشته دکتر محمود گلابچی و احسان سروش‌نیا از اساتید دانشگاه تهران می‌باشد که به بحث و بررسی سیستم‌های جدید ساختمانی (های تک) در ساختمان‌های اجرا شده پرداخته و آنها را معرفی می‌کند. این کتاب سیستم‌های فولادی، بتنی، کابلی، هوای فشرده و... را در فصل های جداگانه به بررسی و تحلیل می‌کشد و روش‌های اجرای آنها در بناهای جدید نشان می‌دهد. کتاب از لحاظ آشنایی با مصالح جدید بسیار عالیست و توصیه می‌کنم حداقل یکبار این کتاب را مطالعه فرمایید.

  • احسان داننده

  • احسان داننده