وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

۱۸۶ مطلب توسط «احسان داننده» ثبت شده است

دفتر طراحی بریتانیایی guy hollaway architects برنامه‌های خود برای اسکیت برد طبقاتی  که به نوع خود اولین در جهان هست را اعلام نمود. این بنا در شهر کنت انگلستان واقع شده است. پارک‌های ورزشی فولکستون، بطور تقریبی وسعتی در حدود 1000 متر مربع دارد و بخشی جدایی ناپذیر از برنامه در حال انجام بازسازی این منطقه را تشکیل می‌دهد.

  • احسان داننده

امسال کمیته برگزاری فستیوال جهانب معماری نام ایران را به بهانه تحریم‌های بین‌المللی از فهرست کشورهای خود حذف کرده است. این درحالیست طی سال‌های قبل معماران ایرانی حضور فعال و موفقی در این مسابقات داشته‌اند. با توجه به این اقدام عجیب، کانون معماران معاصر ایران ضمن انتشار بیانیه، وب سایتی را در جهت جمع‌آوری امضا برای مقابله با این اقدام و بازگردان نام ایران ایجاد کرده است. خواهش میکنم با مراجعه به این صفحه و امضای آن به برگرداندن نام کشورمان و اعتلای معماری ایرانی کمک کنید. (کلیک کنید)

  • احسان داننده

شرکت بین‌المللی طراحی و معماری پارکینز + ویل (Parkins+Will) کار ساخت موزه تاریخ طبیعی چین را به اتمام رساند. این موزه 44517 متر مربعی فرصت کشف و جست و جوی بازدیدکنندگان را در خلال نمایش بیش از ده هزار مدل مصنوعی از 7 قاره فراهم می‌کند. بنا شامل فضاهای نمایشگاهی، تئاتر 4 بعدی و یک باغ نمایشگاه روباز می‌باشد. 

  • احسان داننده

  • احسان داننده

فرای اتو معمار و مهندس آلمانی که هفته قبل در سال 89 سالگی درگذشت پس از مرگش به عنوان چهلمین چهره دریافت کننده این جایزه معرفی شد. او دومین آلمانی (پس از گاتفرید بوم) می باشد که به این جایزه نایل امده است. هیئت داوری مدتی قبل از مرگش او را برگزیده بودند و او در صحبتی در مورد جایزه گفته بود که از دریافت جایزه بسیار جایزه بسیار خوشحال است و هیچ‌گاه هیچکاری را با هدف دریافت این جایزه انجام نداده است. 

  • احسان داننده

فرشاد مهدی‌زاده بیشتر به دلیل طراحی مرکز تجاری شهر رویاهای اصفهان شناخته می‌شود. وی با این طرح خود سال گذشته برنده فستیوال جهانی معماری شد و امسال نیز در کنار بزرگانی چون پیتر کوک، چارلز جنکس به عنوان داور این مسابقات انتخاب شده است. در این ویدئو که مربوط به Tedx اصفهان می‌شود مهدی‌زاده به بیان رویکردها و معرفی پروژه‌های خود می‌پردازد.

  • احسان داننده

به گزارش مجله گزارش، به نقل از کامران صفامنش، معمار پاویون ایران، شعار اکسپوی 2015، یعنی «تغذیه زمین / انرژی برای حیات»، موجب شده تمرکز اصلی طراحی غرفه ایران بر روی طبیعت و تنوع اقلیمی، سفره ایرانی و غذای متنوع و رنگارنگ، با بهره‌گیری از قدمت فرهنگی و با اشاره به اقوام ایرانی‌ باشد‌. بر این اساس، در طرح پاویون ایران از عناصر طبیعی بهره گرفته شده و چگونگی مصرف انرژی (‌با الهام از بادگیرهای ایران) و نحوه استفاده از عوامل جوی، چون رطوبت و باد، نمایش داده است.

  • احسان داننده
  • احسان داننده

گروه معماری بیگ (BIG) برنامه‌های خود برای ایجاد یک محوطه گردشگاه عمومی در آرهاس اعلام کرد. ناحیه‌ای که در بندرگاه دومین شهر بزرگ دانمارک کشیده شده است. این پروژه چند عملکردی شامل 200 واحد مسکونی می‌شود که به همراه چندین فضای متنوع برای فعالیت‌های تفریحی با بافت محیط اطراف یکپارچه می‌شود. پروژه برای ساخت در سال 2015 برنامه‌ریزی شده است.

  • احسان داننده

به نقل طراح پروژه، علیرضا تغابنی: " کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ میخواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد. ما با ایده ی انعطاف پذیری شروع کردیم و به این فکر کردیم که ساختمان ها نماهای متغیری داشته باشند. سعی کردیم با ادامه ی پروژه های گذشته مان ، با تغییر بازشو ها،به نتیجه برسیم.ایده ساختمانی که هم درونگرا باشد و هم برونگرا ،همچنین مطالعه ی اقلیم تابستانی شمال تهران(معتدل) و اقلیم زمستانی آن(سرد)،ما را به سمت و سوی آن سوق داد که چگونه می شود در زمستان حجمی بسته ،بدون تراس با پنجره هایی کوچک داشته باشیم و در تابستان حجمی شفاف و باز با تراسهایی عمیق و وسیع و پنجره هایی بزرگ. طرح مکعب گردان ،با تغییری همواره در حجم و فضای خانه نوعی معماری غیر قطعی به وجود می آورد که هم به خواسته های ما در زمستان وتابستان جواب مناسبی می داد و هم کارفرما را از خواسته کلاسیک اش منصرف کرد."

  • احسان داننده