وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

نظرات (۵)

با سلام 
مطالب وبلاگتون مثل همیشه اموزنده و مفید هست.
امیدوارم که همیشه پایدار و پیروز و سرافراز باشید.
میشه یه سوال درسی ازتون بپرسم,استادمون گفته یه پلان دست ازاد ویلایی دوبلکس طراحی کنید,ما سر کلاس این کار رو کردیم ,حالا گفته که این پلانهارو با اشل در مقیاس 100/1روی پوستی بکشیدو بیارین و برای سهولت ترسیم هم کاغذ شطرنجی رو زیر پوستی بگذارین تا 1سانت 1سانت جدا کنه و دقیق تر دربیاد,میشه بگید چطور100/1 بکشم؟ممنون
پاسخ:
سلام
پلان شما حتما اندازه داره، یعنی طول و عرض رو دارید و بقیه اندازه‌ها که واحدشون به متر هست. اندازهها رو به سانتیمتر تبدیل کنید تقسیم بر 100 بکنید رو کاغذ بکشید.
ممنون. ولی این پلانی که کشیدم  یک ویلای دوبلکسه که زیرزمینم داره و دستی است و نگفته بهمون که چند متر باشه و اندازه به ما نداده,منظور شما اینه که اندازه هارو از نویفرت دربیارم و به سانتیمتر تبدیل و تقسیم بر 100 کنم؟خیلی خیلی تشکر میکنم ازتون
پاسخ:
نه عزیزم شما به هر حال اون ویلا که کشیدی نشیمن و سرویس بهداشتیش  با یه مقیاس شماتیک کشیدی. استاد شما هم منظورش اینه اندازه ها رو واقعیش کنید. مثلا سرویستون اندازش واقعی باشه، پلانتون مقیاس داشته باشه نه شماتیک.
سلام
تو رو خدا ببخشید اقای مهندس 
میشه یه کتاب معرفی کنید که کار با اشل رو یاد بده چونکه اصلا نمیدونم چجوری با اشل کار کنم به نظرتون کتابای عبیداله جرجانی خوبه؟   بی نهایت از لطفتون ممنون میشم   فقط میتونم دعاتون کنم   یه دنیا از کمک هاتون تشکر میکنم و دست حق یار و نگهدارتون باشه  
پاسخ:
والا کار با اشل جو مقدمات معماریه آموزش خاصی نمیخواد.
منم ترم 7 ام....موفق باشید
پاسخ:
مرسی شما هم موفق باشید.
سلام
من دانشجوی معماری ام
از مطالب سایتتون دیدن کردم
ممنون از پست های مفیدتون
موفق باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی