وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، یک مکان تفریحی در جزیره کیش ایران، به منظور ایجاد مکانی فوق العاده و هیجان انگیز برای بهبود تجربه یک سفر که در ذهن هر بازدیدکننده باقی بماند برگزار شد؛ طرح برگزیده توسط گروه معماری شیردل و همکاران طراحی شده است. 

ایده این گروه، کنار هم گذاری، تعامل و توسعه مفاهیم معماری‌ای است که به دستاوردهای معماری و تاریخ معماری ایران وابسته است و به نوعی برگزفته از آن می‌باشد.

پدیده کیش از مهم ترین قطب های گردشگری در ایران و چهارمین قطب در خاورمیانه است که در قسمت جنوبی ایران واقع شده است و نیاز به یک رویکرد بسیار منطقی و خاص را ایجاب می نماید. مقیاس فوق العاده‌ای که پروژه دارد و تنوع برنامه‌های داده شده به طراحی باعث می شود پروژه فراتر از رویه‌های عادی معماری و خواستار یک رویکرد شبیه به یک شهر باشد. بنابراین به عنوان گروه‌های مختلف مردم با ویژگی‌های خاص زندگی اجتماعی در محیط شهر، این پروژه در نظر دارد این قابلیت شهرنشینی را نیز در این مکان لحاظ نماید.

به عنوان یک مقصد برای سفر به جذاب‌ترین مکان توریستی در ایران، "پدیده کیش" در یک طرف متشکل از طیف گسترده‌ای از حالات اجتماعی مربوط به اوقات فراغت بوده و در سوی دیگر دارای امکانات تجاری، ورزشی و ... است. مفاهیم اصیل تقویت شده ایرانی پشتوانه‌ی اصلی ایده طراحی پروژه است که می تواند از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد : دیدگاه های فرهنگی و جغرافیایی– اجتماعی.




منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی