وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان


مقر بشقاب پرنده اپل یکی از یادگارها و میراث های استیو جابز است که در چند سال پایانی عمرش، با همان وسواس معروف و دیدنی، به همراه سر نورمن فاستر روی طراحی آن کار کرد و حتی شخصا با حال بیمار، در جلسه معرفی طرح برای شورای شهر کوپرتینو حاضر شد. این مقر که در زمینی ۱۷۵ هکتاری و با بیش از ۲.۵ میلیون متر مربع مساحت قابل استفاده ساخته خواهد شد، درست مانند یک شهر است، کامل و مجهز. با مکان هایی برای ورزش، استراحت، تغذیه، و حتی سالن های نمایش، در کنار فضاهایی سری برای تحقیق و توسعه؛ همه اینها در یک ساختمان دایره ای در پیرامون فضایی باز با درختان زردآلو، قرار خواهد گرفت.

البته این طرح نهایی که روی سقف آن پنل های خورشیدی نصب خواهد شد، باید به تصویب شورای شهر برسد و بعد از آن، وارد مرحله ساخت و ساز می شود و انتظار است تا سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ به بهره برداری برسد. قرار است جلسه تایید طرح و شروع به ساخت این ساختمان ۲ میلیارد دلاری، ۳ روز دیگر در شورای شهر برگزار شود.









نارنجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی