وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

وبلاگ یک دانشجوی معماری

اخبار دنیای من

نویسندگان

حفره استراحت دانشگاه سئول | گروه UTAA

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳ ق.ظ

فضاهای مختلفی‌ اطراف ما هستند که علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که دارند ولی بدون استفاده مانده‌اند. یکی از اهداف معماری تبدیل این فضاها به محیط‌های قابل استفاده است. کاری که فقط و فقط احتیاج به کمی خلاقیت بیشتر دارد! خلاقیتی که معماران گروه UTAA داشتند و از آن بخوبی استفاده کردند. با همراه باشید تا ببینیم چطور این گروه پارکینگ بدون استفاده‌‌ای را به محیطی جذاب و مفید تبدیل کرده‌اند.

به گفته معماران: طبقه اول خوابگاه دانشگاه سئول یک پارکینگ خالی بود. فضایی که با ستون‌ها محصور شده و ساختمان‌های اصلی اداری را هم احاطه می‌کرد. از این محیط فقط برای سیگار کشیدن و پارک دوچرخه‌ استفاده می‌شد. بسیار تاریک و بدردنخور بود، اما باید بازسازی می‌شد. بنابراین دانشجویان دانشگاه سئول بهمراه گروه UTAA اقدام به طراحی راه‌حلی برای استفاده از محیط کردند، چیزی که بسیار بیشتر از یک محیط استراحت است.


کار طراحی با هدف جایگزینی محیطی بلااستفاده با محیطی برای استفاده، جایی که مردم از استراحت کردنشان لذت ببرند اغاز شد. ستون‌های بزرگی که برای نگهداری سازه استفاده می‌شدند حس سنگینی را ایجاد می‌کرد. برای تقلیل این مورد از پنل‌های چوبی برای پوشش ستون‌ها استفاده و با طراحی سیال اتمسفر محیط ارتقا یافت.  فضاسازی بین پنل‌ها به نور، صدا و هوا اجازه حرکت آرامی را ایجاد می‌کرد، چیزی که انعطاف‌پذیری کانسپ طرح را تقویت می‌کرد.




Archdaily

نظرات (۱)

خیلی خوبه...
کاش همه معماران و دانشجویان معماری تلاش کنن تا به جای اینکه همیشه بناها رو تخریب کنند، ازشون استفاده بهتری ببرن.
موفق باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی